سئو یا همان Search Engine Optimization (SEO) به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی است. همانطور که میدانید دیجیتال مارکتینگ شامل ابزارهای گوناگونی است از جمله آنها طراحی سایت، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، فعالیت در شبکه های اجتماعی، سئو و … می باشد.

بیشتر روش های بازاریابی اینترنتی روش هایی است که تا زمانی ارزشمند هستند که شما از آنها استفاده می کنید و به محض استپ شدن ارزش خود را از دست می دهند. همچنین این روش‌ها منحصر به سایت ها و فضاهای خاصی است اما سئو تعریفی کلی‌تر و با بازدهی بالاتری است.
سئو یا بهینه سازی سایت که یکی از خدمات سئوادمین م باشد، فرایندی است که طی آن مراحل بهینه سازی سایت باید مو به مو اجرا شود. سئو مجموعه‌ای از روش های استراتژیک برای تغییر در وب سایت هاست برای اینکه موتورهای جستجو سایت را به عنوان یک سایت خوب در زمینه خاص تلقی کنند.
الگوریتمهای موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها در کلمه کلیدی خاص معیارها و عوامل زیادی دارد.
سئو شامل تکنیک ها روش‌های زیادی است که مطابق با الگوریتمهای موتورهای جستجو است؛ از جمله گوگل که مهمترین آنهاست اجرا می شود.

اهمیت سئو در چیست

شاید شما هم یک وب سایت ساخته اید و انتظار داشته اید که فروش محصولات شما افزایش چشمگیری پیدا کند. اما متاسفانه اینگونه نشده و احساس میکنید در کسب و کار آنلاین شکست خورده اید. شاید تا به حال نمی دانستید اما سئو یک راه حل مهم برای کمک به کسب و کار آنلاین شما است شما تا وقتی که نتوانید سایت خود را به دیگران نشان دهید نمی توانید به فروش بالا دست پیدا کنید افراد چگونه باید سایت شما را از بین هزاران و میلیون ها سایت پیدا کنند از شما خرید کنند
من سایت های زیادی را سئو کرده‌ام شرکت هایی که از تبلیغات کاغذی و نشریه ای نتیجه ای نگرفته بودند. سرمایه گذاری های آنها در تبلیغات به شکست خورده بود و جز تعداد اندکی، از آنها خرید نکرده بودند. سئو و بهینه سازی سایت به کمک آنها آمد و پس از مدتی کم کم نتیجه آشکار میشد. این شرکت ها دیگر هزینه ای برای تبلیغات دیگر نمی پرداختند. چرا که بازخورد آن را نسبت به بازخورد سئوی سایت بسیار ناچیز و مایل به صفر می دانستند.

چرا سایت ها نیاز به سئو دارند

برخی افراد و شرکت ها یک سایت طراحی میکنند فقط برای اینکه شرکت شان یک سایت داشته باشد و اطلاعاتی در مورد شرکت و اطلاعات تماس در آن نوشته شده باشد.
اما حقیقتاً این ورود به دنیای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ نیست. بازاریابی اینترنتی می تواند در جهت رشد کسب و کار شما کمک کند اگر شما اقدام به بازاریابی اینترنتی و سئو سایت خود کنید این روند محقق می شود و کسب و کار شما در اینترنت رشد می کند و کم کم شما تبدیل به برند خواهید شد.
برخی از کسب و کارها در دنیای اینترنت پر رقابت تر هستند و نیاز به تلاش و کار بیشتری در بهینه سازی و دیجیتال مارکتینگ دارند تا بتوانند خود را در بین کسب و کارهای اینترنتی مطرح کنند.

سئوی درون صفحه چیست (On Page SEO)

سئوی درون صفحه یا سئوی On Page به بهینه سازی کدها، عناصر و محتویات صفحه شامل متن، تصاویر و … مربوط می شود و به طور کلی هر آن چیزی که در منبع صفحه خاص سایت وجود دارد و از نظر تکنیکی باید بهینه سازی شود. بهینه سازی درون صفحه ای پایه و اساس سئوی سایت و تمام تلاش هایی است که برای بهینه سازی سایت انجام می شود تغییر کوچکی در کدها، عناصر و محتویات سایت می‌تواند در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو تاثیر بسزایی داشته باشد اگر سئوی آن پیج به صورت درست انجام شده باشد مرحله بعد سئوی آف پیج میباشد.

سئوی بیرون صفحه (Off Page SEO)

مرحله بعد از سئوی درون صفحه ای، سئوی بیرون صفحه می باشد که شامل تکنیک ها و تلاش هایی در خارج از وب سایت می باشد. یعنی برای این مرحله نیاز به تغییرات مستقیم در محتوا و عناصر سایت نمیباشد. سئوی Off Page شامل تمام کارهایی است که میتواند به بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند و سایت شما را در میان کسب و کارهای اینترنتی و سایت های مختلف مطرح کند.