چطور اعتماد کاربران سایت را جلب کنیم؟

چطور اعتماد کاربران سایت را جلب کنیم؟ اگر شما در حال رشد کسب و کار خود در فضای دیجیتال هستید، اهمیت پاسخ به این سوال را درک کرده اید. اعتماد کاربران چطور جلب میشود؟ چرا باید به سایت شما اعتماد کنند؟ شما برای جلب اعتماد کاربران چکار کرده اید؟ حتی اگر نخواهیم این موضوع را باور کنیم، برداشت اول هر رابطه ای بسیار مهم و حیاتی است. مثلا فکر کنید برای اولین بار است که با کسی قرار گذاشته اید. نمیتوانید با این فرد بیش از حد صمیمی شوید. نباید بیش از حد جدی باشید. گزافه گویی ممنوع است. سوال پرسیدن زیاد ممنوع است.

در مورد سایت شما هم به همین شکل است. نباید اولین تصور کاربران از سایت خودتان را خراب کنید.

برای ایجاد اعتماد کفشهای کاربران سایت را بپوشید

خودتان را جای کاربرانی بگذارید که برای اولین بار است که وارد سایت شما شده اند. شما باید طوری رفتار کنید که به شما اعتماد کنند، طراحی سایت را از منظر کاربران انجام دهید. پیشنهادات وسوسه انگیز بدهید و سعی کنید فقط چند ثانیه بیشتر آنها را در سایت خود نگهدارید. خودتان را جای کاربران بگذارید و ببینید چرا باید به فروشگاه اینترنتی شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند؟ شما چه کاری انجام داده اید که به شما اعتماد کنند و اطلاعات کارت بانکی خودشان را به شما بدهند.

برای مثال کاربران به سادگی به سایتهایی مثل آمازون یا دیجی کالا اعتماد میکنند؛ زیرا از قبل از اعتبار این سایتها مطلع هستند.

تردید اولیه کاربران را درک کنید و بدانید که شما یک برند بزرگ و معروف نیستید که بتوانند به سادگی به شما اعتماد کنند. قبل از هر کاری شما باید اعتماد سازی کنید و آنها باید به شما اعتماد کنند.

شما از یک غریبه میخواهید از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند، جزو اولین کارها طراحی سایت و نوشتن مطالب با در نظر گرفتن احساسات مشتری، پیش بینی رفتارها و اعتراضات میباشد.

صعود به هرم اعتماد

بسیاری از برندهای موفق با استفاده از هرم اعتماد بالا آمده اند و این یک مفهوم ارزشمند در طراحی سایت است. اساسا باید نیازهای اولیه کاربر مهمان قبل از اینکه بتوانند تعاملات اساسی بیشتری داشته باشند براورده شود.

جلب اعتماد کاربران سایت مانند یک رابطه شخصی باید پیشرفت تدریجی داشته باشد تا اعتماد و راحتی کم کم ساخته شود، شک و تردید اولیه از بین برود، بازدید کنندگان راحتی بیشتری با سایت شما پیدا کنند و تقاضاهای بیشتر بیتواند با ترس کمتری انجام شود. درخواست اطلاعات از کاربران قبل از اینکه ارزشی را ارائه دهید موجب نقض اهرم اعتماد میشود و اعتماد کاربران را از بین میبرد و ممکن است که آنها دیگر به سایت شما مراجه نکنند.

برای بالا رفتن از هرم اعتماد لازم است که هر مرحله بدون انجام مرحله قبلی امکان پذیر نیست و باید مرحله به مرحله پایبند بود و نباید به مراحل بالاتر پرش کرد.

یک بازدید کننده ابتدا باید به یک سایت اعتماد کند، در مرحله بعدی اطلاعات شخصی خود را بخواهد بدهد یا خیر و در مرحله بعدتر از آن اطلاعات بانکی خودش را وارد کند.

بعنوان مثال سایتهایی که بلافاصله درخواست اطلاعات شخصی میکنند تا بتوانند از مطالب سایت استفاده کنند، بیش از حد به کاربر خود فشار می آورند. در این مواقع الب کاربران این اقدام را نادیده میگیرند و سایت شما را ترک میکنند.

چگونه اعتماد را در طراحی سایت خود القا کنیم؟

 کیفیت طراحی

طراحی و ساختار سایت شما باید قانون و حرفه ای به نظر برسد. صفحات فرود شما نیاز به ساختار با کیفیت، طرح رنگ و تصویر باید واضح باشد.

یک سایت که به خوبی سازمان دهی شده باشد، میتواند برای کاربر ایجاد اطمینان کند، در حالیکه سایت سازمان نیافته اطمینان کاربر را به کلی از بین میبرد. ساختار یک سایت میتواند ارزش یک برند را چندین برابر کند و حس بزرگ بودن به کاربر بدهد و یا ارزش برند را به زیر صفر ببرد. پس حواستان به ساختار سایت یا فروشگاه اینترنتی تان باشد.

افشای همه چیز

هیچ کس از شرایط و قیمتهای پنهان خوشش نمی آید. شما باید تمام اطلاعاتی که مشتری به دنبال آن است را در اختیارش قرار دهید تا کاربر این احساس را پیدا نکند که شما چیزی را از او مخفی میکنید و به شما اعتماد کند.

اطلاعات تماس، درباره شرکت، قیمتهای محصولات، همکاران شما، اطلاعات کامل در مورد محصولات، راهنمای مناسب محصولات، همه و همه احساس شفافیت و اطمینان به کاربر میدهد و میتواند به فروشگاه اینترنتی شما اطمینان کند.

محتوای کامل و به روز

به روی تمام مراحل فرایند شرکت تمرکز کنید و سایت خود را به روز نگه دارید. اگر خدمتی را آماده کنید نشان دهید که چگونه این کار را انجام میدهید و نه اینکه فقط روی نتیجه نهایی تمرکز کنید. این مورد به ویژه وقتی که شما نیاز به اتماد مشتریان دارید بسیار کارامد میباشد.

منبع: https://www.pagecloud.com/

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *